Delegálás
A delegálás a saját felelősséggel járó feladatok kiadását jelenti egy másik személy részére.
A vezetői eszköztár része, amit sokszor kevernek a feladatkiadás fogalmával, de a kettő mégsem egyezik meg.
Delegálni lehet minden olyan feladatot, ami nem jár döntéshozatallal. A döntéshozatal a vezető feladata és nem egy alkalmazotté vagy egy külsős személyé.
Ha delegálsz egy feladatot, akkor azt átadod a dolgozónak és így a megoldás felelőssége a dolgozóé, megbízol benne, hogy időre és a tőle elvárható formában és módon megoldja azt.
Két fajtáját különböztetjük meg, ezek a vállalaton belüli és a külső személy részére való delegálás. Vállalaton belül a személyes kapcsolat is szóba jön a delegálási folyamatban, viszont ha külsős részére delegálunk, akkor nagyon ritka a személyes találkozás.
A delegálás egyik legfontosabb eleme a bizalom, hiszen meg kell bíznunk abban a személyben akinek kiadjuk a feladatainkat, mert ellenkező esetbe sokkal több munkánk lesz ha folyton ellenőrizgetjük, hogy jól oldotta-e meg a feladatot.
Miért jó, ha másik vállalkozó részére delegálunk? Talán azért, mert egy vállalkozó felelős a saját vállalkozásáért és így mindent megtesz azért, hogy általunk az ő cége is sikeres legyen.
Ha kiszervezel egy vállalkozó részére bármilyen feladatot, akkor nyugodtan adj neki ügyfélvéleményt, mert ezzel is nőni fog köztetek a bizalom. Fontos, hogy az elvégzett munka után mond el a véleményed és ha megfelelt a munka, akkor köszönd meg és ajánld más vállalkozók részére is.
Viszont azért, hogy a saját érdekeinket is védjük, én azt tanácsolom, hogy mikor megtaláljuk a megfelelő személyt, akkor először egy kisebb munkát szervezzünk ki a számára és már abból látni fogjuk, hogy a kiválasztott személy milyen munkát végez, tartja e magát a megbeszéltekhez és még azt is meg tudjuk állapítani, hogy mennyire könnyen érti meg a feladatot.
Miért is könnyebb delegálni, mint felvenni egy munkatársat? Talán azért, mert így több emberrel is tudunk egyszerre dolgozni és ha valami oknál fogva nem felel meg az illető munkája, akkor nem kell neki több feladatot átadnunk.
A cikk írója- Kószóné Papp Ildikó, a Virtuális AsszisztÁsz Virtuális Asszisztens iroda vezetője. “Virtuális Asszisztensként célom, hogy minél több vállalkozást tudjak sikeresen támogatni és általuk saját vállalkozásom fejlődésén is dolgozzak. Munkám során használom az AVA Mentorprogram alatt tanultakat és sikeresen alkalmazom azokat. Büszke vagyok, hogy Virtuális Asszisztens lettem és ez által egy fantasztikus közösség tagja lehetek.”
Ahol felkereshettek: weboldal: https://www.virtualisasszisztasz.hu/, e-mail: virtualisasszisztasz@gmail.com, facebook: Virtuális AsszisztÁsz