Miért félünk a delegálástól?
Az emberek a természetüknél fogva félnek az új dolgoktól. A delegálástól is nagyon sokan tartanak, pedig a delegálást eddig is csináltuk csak nem tudtuk, hogy így hívják. Amikor vezetőként kiosztjuk az egyik feladatunkat egy beosztottunknak az is a delegálás egyik formája.
Talán az lehet ebben az új dolog, hogy manapság a delegálás nem házon belül történik, hanem egy külsős személyt bízunk meg a feladataink megoldásával.
Akkor nézzük mik is azok a kifogások, amik miatt nem próbáljuk megkönnyíteni a saját életünket:
Az első, ami mindenkinek a fő indoka, hogy csak én tudom megcsinálni jól, mert én látom át teljesen a feladatot. Igen ez lehet igaz, de ha jól szervezzük ki a feladatokat, akkor más is meg tudja csinálni.
Mi lesz, ha kiadom a vállalkozásom bizalmi ügyeit és ő ezt kihasználja? Szerencsére azok az emberek, akik számára ki tudjuk manapság szervezni a feladatokat mind vállalkozók, és rendelkeznek egy szerződéssel, amiben szerepel egy titoktartási rész is. Viszont arra sincs garanciánk, hogy akit a saját irodánkba felveszünk nem adja ki a projektjeinket a konkurenciának.
Mire elmagyarázom a feladatot, akkora rég meg is tudom csinálni. Olyan feladatot kell kiszervezni, amit tényleg gyorsan, érthetően át tudunk adni, mert annak tényleg nincs értelme, hogy az időnket töltjük a kiszervezéssel és közben ez idő alatt meg is tudtuk volna csinálni.
Mi lesz, ha elkezd zaklatni, akinek kiszerveztem a feladatokat, mert mindig jön egy új kérdése, amit nem ért? Ha jól delegáljuk a feladatokat, akkor nem lesz zaklatás, mert mindent érteni fognak és csak akkor jelentkeznek, ha kész a feladat.
Egyszer már csalódtam egy delegálás során. Sajnos igen, vannak rossz választások, de ettől függetlenül meg kell próbálni megtalálni a megfelelő személyt, akivel tökéletesen tudunk együtt dolgozni. Az alkalmazottaknak is lehet szép fényes önéletrajzuk, de attól lehetséges, hogy mégsem lesznek azok, akik meg tudják oldani a problémánkat, inkább hátráltatnak a munkánkban. Sokkal nehezebb és költségesebb egy alkalmazottat foglalkoztatni, mint egy feladatot kiszervezni egy vállalkozó számára.
Nem hiszek abban, hogy aki online dolgozik az rugalmas és képes önállóan dolgozni. Vannak olyan emberek, akik képtelenek az önálló munkára, de szerencsére napjainkban egyre több ember dolgozik önállóan, viszont ez nem jelenti azt, hogy rugalmatlan lenne vagy nem tudna csapatban dolgozni.
Ha nem járok állandóan a nyakára, akkor nem fogja tartani a határidőt. Sokszor előfordul, ha alkalmazottaink vannak, hogy nem tartják a határidőt, de a delegálás során ne feledjük, hogy egy másik vállalkozónak szervezzük ki a feladatokat, és ha azt szeretné, hogy a saját vállalkozásának jó hírét vigyük, akkor tartani fogja magát a szerződéshez.
Így a végére szerintem mindenki rájött, hogy ezek csak kifogások az ismeretlen ellen.
Ha jól delegálunk, akkor megkönnyíthetjük a saját életünket. Minél több feladatot szervezünk ki, annál jobban fogjuk csinálni. Nem szabad feladni, gyakorolni kell!
Vannak olyan munkafolyamatok, melyek kiszervezése első alkalommal nagyon időigényes, de ez se vegye el a kedvünket a delegálástól, mert következő alkalommal már rutinból fogja tudni akinek kiadjuk a feladatokat, nem kell újra elmagyaráznunk azokat.
A cikk írója- Kószóné Papp Ildikó, a Virtuális AsszisztÁsz Virtuális Asszisztens iroda vezetője. “Virtuális Asszisztensként célom, hogy minél több vállalkozást tudjak sikeresen támogatni és általuk saját vállalkozásom fejlődésén is dolgozzak. Munkám során használom az AVA Mentorprogram alatt tanultakat és sikeresen alkalmazom azokat. Büszke vagyok, hogy Virtuális Asszisztens lettem és ez által egy fantasztikus közösség tagja lehetek.”
Ahol felkereshettek: weboldal: https://www.virtualisasszisztasz.hu/, e-mail: virtualisasszisztasz@gmail.com, facebook: Virtuális AsszisztÁsz